• Educatia timpurie - Ecaterina Vrasmas
Educatia timpurie - Ecaterina Vrasmas

Educatia timpurie - Ecaterina Vrasmas

LibrariaDelfin

Produsul nu mai face parte din catalog, veti fi redirectionat catre alte produse similare in 15 secunde

Descriere

PARTEA I: FUNDAMENTELE SI ARGUMENTELE POLITICILOR SI PROGRAMELOR DE EDUCATIE TIMPURIE

CAPITOLUL I: Educatia timpurie sau programe educative pentru copilaria mica
I. 1. Educatia timpurie ca domeniu multiplu si nou de studiu si actiune13
I. 2. Educatia timpurie – forme si componente14
I. 3. Educatia timpurie in cadrul educatiei pentru toti si a educatiei incluzive14
I. 4. Definitia educatiei timpurii in contextul ingrijirii timpurii pentru dezvoltare18
I. 5. Educatia la varstele mici ca obiectiv al politicilor internationale21
I. 6. Caracteristicile si nevoile de dezvoltare ale copiilor27
I. 7. Stimularea ca specific al dezvoltarii la varstele mici31
I. 8. Tendinte si statistici32

CAPITOLUL II: Studii, cercetari si programe in domeniul varstelor mici si prescolare
II. 1. Cercetarea stiintifica asupra varstelor mici ale copilului si studiile de dezvoltare prenatala (psihologia fetusului)39
II. 2. Studii privind importanta copilariei mici asupra scolarizarii si a conditiei sociale44
II. 3. Relatiile sociale in copilaria mica45
II. 4. Studii despre imaginea de sine, respectul de sine si increderea in fortele proprii54
II. 5. Studii de nutritie si alimentatie57
II. 6. Studii si orientari privind constructia si eficienta programelor sociale adresate micii copilarii si dezvoltarea teoriei privind educatia timpurie58
II. 7. Studii si politici sociale incluzive privind indicatorii si reperele copilariei68

CAPITOLUL III: Repere normative si principii ale programelor pentru educatie timpurie
III. 1. Educatia copiilor mici intre tendinte si valori77
III. 2. Modele explicative ale dezvoltarii: modelul ecologic si cel al situatiilor de risc79
III. 3. Principiile generale pe care se bazeaza programele de educatie timpurie82
III. 4. Relatia dintre educatia timpurie si educatia prescolara89
III. 5. Dimensiunile unui proiect de program bazat pe individualizare si abordare timpurie a educatiei91
III. 6. Principiile metodologice propuse in cresa si gradinita in perspectiva educatiei timpurii93
III. 7. Evaluarea programelor de educatiei timpurie97
III. 8. Educatoarea si alti profesionisti in programul de educatie timpurie din gradinita99

CAPITOLUL IV: Dezvoltarea copilului: dimensiunile proceselor de educatie timpurie in favoarea dezvoltarii
IV. 1. Programele creselor si gradinitelor in favoarea dezvoltarii copiilor103
IV. 2. Dezvoltarea copilului mic104
IV. 3. Principiile dezvoltarii copilului105
IV. 4. Modele teoretice de stadii si etape de dezvoltare a copilului107
IV. 5. Dezvoltarea holistica110
IV. 6. Dezvoltarea embrionului pana la nastere110
IV. 7. Momentul nasterii111
IV. 8. Dezvoltarea dupa nastere111
IV. 9. Dezvoltarea in cursul primilor trei ani112
IV. 10. De la 3 la 6 ani113
IV. 11. Situatii de risc pentru dezvoltarea copilului mic114
IV. 12. Aspecte ale dezvoltarii sociale la copilul mic115
IV. 13. Interactiunea cu adultul ca baza a dezvoltarii limbajului119
IV. 14. Alfabetizarea emotionala121
IV. 15. Experienta copilului ca experienta de relatie124
IV. 16. Probe si testecare evalueaza dezvoltarea copilului mic124
IV. 17. Programul Portage125
IV. 18. Repere de dezvoltare in cadrul educatiei timpurii in Romania130
IV. 19. Adaptarea programului educativ din cresa si gradinita pentru dezvoltarea personalitatii 134
IV. 20. Componentele personalitatii – un model pentru programele educationale timpurii134
IV. 21. Programul de educatie timpurie – ca program adecvat dezvoltarii copilului136

PARTEA A II A: ANALIZA SI DEZVOLTAREA PRACTICILOR IN EDUCATIA TIMPURIE

CAPITOLUL V: Sprijin educational pentru dezvoltare prin cunoastere si individualizare
V. 1. Cunoasterea copilului in cresa si gradinita pentrustimularea dezvoltarii sale holistice142
V. 2. Individualizarea ca proces de sprijin a dezvoltarii159
Anexa 1167

CAPITOLUL VI: Perspective de abordare a jocului in educatia timpurie
VI. 1. Importanta jocului la copilul mic si prescolar177
VI. 2. Dimensiunile jocului182
VI. 3. Tipurile de joc in evolutia copilului182
VI. 4. Rolul parintilor in joc185
VI. 5. Primele jocuri sau specificul jocului la copilul mic186
VI. 6. Jocul in programul de cresa/ gradinita189

CAPITOLUL VII: Rolul amenajarii spatiului educational in dezvoltarea copilului mic si prescolar
VII. 1. Rolul mediului fizic in dezvoltarea copilului198
VII. 2. Mediul fizic din familie202
VII. 3. Importanta amenajarii spatiului educativ din cresa/ gradinita204
VII. 4. Ce sunt ariile de stimulare? 207
VII. 5. Organizarea practica a spatiului educativ prin arii de stimulare210
VII. 6. Ocazii de joc – ocazii de invatare si dezvoltare prin ariile de stimulare211
VII. 7. Tipuri de arii de stimulare214
VII. 8. Chestionar pentru evaluarea organizarii salii de grupa231
VII. 9. Avantajele ariilor de stimulare232
VII. 10. Rolul educatoarei in amenajarea spatiului educativ233
VII. 11. Materialele folosite237
VII. 12. Sugestii pentru alegerea jucariilor si a materialelor didactice238

CAPITOLUL VIII: Imaginea de sine si stima de sine in educatia timpurie
VIII. 1. Educatia timpurie si imaginea de sine241
VIII. 2. Identitate si constructia sinelui la copil241
VIII. 3. Relatia dintre dezvoltarea sinelui si apartenenta la copilul mic242
VIII. 4. Relatia dintre dezvoltarea personala si increderea de sine244
VIII. 5. Imaginea de sine, increderea in sine si respectul sau stima de sine245
VIII. 6. Procesul de construire a imaginii de sine247
VIII. 7. Imaginea de sine sanatoasa si imaginea de sine deficitara249
VIII. 8. Un model al indicatorilor imaginii de sine in primii ani de viata251
VIII. 9. Factorii care influenteaza invatarea sinelui252
VIII. 10. Premisele respectului de sine253
VIII. 11. Conceptul de stima de sine si analiza sa teoretica255
VIII. 12. Componentele stimei de sine258
VIII. 13. Atitudinile parentale si stima de sine258
VIII. 14. Activitatile pentru formarea increderii de sine in cresa si gradinita259
VIII. 15. Recomandari practice si cerinte fata de educatori262
VIII. 16. Experienta de viata si respectul de sine265

CAPITOLUL IX: Raspunsul la cerintele educationale speciale in programul de educatie timpurie
IX. 1. Concepte cheie270
IX. 2. Diversitate si diferente in dezvoltare271
IX. 3. Cerinte educationale si cerinte educationale speciale272
IX. 4. Atitudinea fata de copiii cu CES273
IX. 5. Perspectiva pozitiva asupra copiilor cu CES274
IX. 6. Situatiile de risc pentru dezvoltarea copiilor275
IX. 7. Imaginea de sine la copilul cu dizabilitati si/ sau alte CES276
IX. 8. Acoperirea nevoilor speciale de educatie la varstele timpurii277
IX. 9. Teze fundamentale in tratarea CES la varstele mici279
IX. 10. Istoricul interventiilor educationale asupra copiilor cu CES279
IX. 11. CES in cresa/ gradinita – directii de actiune282
IX. 12. Recomandari in planificarea activitatilor284
IX. 13. Semnele de risc la copiii mici, de la 0 la 2 ani286
IX. 14. Un instrument de evaluare a comportamentelor semnificative ale copiilor in copilaria mica (0-2 ani)286
IX. 15. Instrumente pentru evaluarea timpurie a CES in gradinita289
IX. 16. Rolul educatoarei in evaluarea si lucrul cu copiii cu CES290
IX. 17. Cine sprijina educatoarea in activitatea cu copiii cu CES? 293
IX. 18. Cum folosim progamul de educatie timpurie in problematica copiilor cu CES294
IX. 19. Pasii abordarii unei educatii de calitate, incluzive la nivelul cresei/ gradinitei295

CAPITOLUL X: Parteneriatul educational
X. 1. Familia ca mediu primar de socializare299
X. 2. Familia si educatia copiilor300
X. 3. Parintele bun sau competenta parentala304
X. 4. Stadiile de dezvoltare ale competentei parentale306
X. 5. Stilul educativ in familie307
X. 6. Parteneriatul educational in favoarea dezvoltarii copilului309
X. 7. Parteneriatul educational ca relatie si ocazie de dezvoltare pentru participanti310
X. 8. Parteneriatul educational ca atitudine311
X. 9. Partenerii actiunilor educative313
X. 10. Modelul teoretic al parteneriatului314
X. 11. Parteneriatul dintre parinti si educatori pentru a creste realizarile/ performantele copilului/ elevului315
X. 12. Imputernicirea317
X. 13. Implicarea parintilor317
X. 14. Argumente si forme de implicare a parintilor in educatia formala318
X. 15. Modele ale unui parteneriat efectiv si eficient324
X. 16. Conditiile parteneriatului328
X. 17. Un cadru de masurare calitativa a parteneriatului in educatia timpurie331
X. 18. Concluzii practice pentru parteneriatul in educatia timpurie337
X. 19. Cand se stabileste colaborarea337
X. 20. Informarea parintilor338
X. 21. Rezolvarea conflictelor cu parintii339
X. 22. Tipuri de activitati cu parintii341
X. 23. Strategii de sprijin pentru familii in luarea deciziilor privitoare la copil342
X. 24. Centrele de Resurse pentru Parinti343
X. 25. Materiale necesare in CRP344
X. 26. Comunitatea educativa346
X. 27. Structuri de sprijin pentru copil, familie si educatori347
BIBLIOGRAFIA LUCRARII350

Produse similare

Review-uri ( Review-uri)

Acest produs nu are review-uri

Fii primul care scrie un review

Detii sau ai utilizat produsul?

Spune-ti parerea acordand o nota produsului

Adauga un review

Produse de la acelasi producator