• Propaganda politica. Tipologii si arii de manifestare (1945-1958) - Oana Ilie - Literatura Romana (1)
Propaganda politica. Tipologii si arii de manifestare (1945-1958) - Oana Ilie - Literatura Romana (1)

Propaganda politica. Tipologii si arii de manifestare (1945-1958) - Oana Ilie

Oana Ilie

Descriere
In societatile moderne, propaganda politica are un rol esential in informarea, dar si in manipularea maselor, carora li se prezinta o anumita imagine, care, nu odata inlocuieste realitatea. Cetatenilor li se cultiva o anumita imagine care, realizata cu profesionalism, pare a fi realitatea insasi. Acestia ajung sa creada intr-o asemenea imagine si nu-si mai pun problema daca ea este sau nu veridica. Un exemplu este propaganda din timpul mandatului presedintelui George W. Bush, care i-a convins pe americani ca Saddam Hussein avea sau era pe punctul de a realiza arma nucleara, drept care cetatenii SUA au sustinut necesitatea inlaturarii acestuia prin forta militara. Dupa invazie s-a constatat ca Irakul nu poseda o asemenea arma si atunci s-a confectionat o alta imagine: Saddam era un dictator odios, care trebuia pedepsit pentru crimele sale impotriva umanitatii. Si a fost, nu numai inlǎturat de la putere, dar si ucis prin spanzurare. Treptat, americanii si-au dat seama de realitate si au inceput sa ceara retragerea trupelor din Irak, mesaj cu care a candidat in alegeri Barak Obama, care a fost ales presedintele SUA.

Produse similare

Review-uri ( Review-uri)

Acest produs nu are review-uri

Fii primul care scrie un review

Detii sau ai utilizat produsul?

Spune-ti parerea acordand o nota produsului

Adauga un review

Alții au căutat și

TrenciuriSepcute